اخبار - زومیت - زومیت

ساخت وبلاگ

مقالات مرتبط:

اگر بخواهیم شاخص‌ترین خودرو‌های اسپرت تاریخ را نام ببریم، قطعا می‌توان از پورشه 911 در صدر این لیست نام برد. پورشه 911 برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ معرفی شد و طی ۵۳ سال توسعه‌ی این خودرو، انواع زیادی از آن به بازار عرضه شده است. اما همواره در طی سال‌های توسعه‌ی ۹۱۱، کارشناسان و منتقدان نسبت به تغییرات اندک ظاهر آن به پورشه انتقاد وارد می‌کردند. با این که شمای کلی ۹۱۱ طی پنج دهه‌ی گذشته تغییر چشمگیری نکرده، اما نوآوری‌ها و بهینه‌سازی‌های بسیار زیادی را تجربه کرده است و نسل کنونی این خودرو با کد ۹۹۱، از بهترین و قدرتمند‌ترین سوپراسپرت‌های جهان است.

اخیرا انیمیشنی در فضای اینترنت منتشر شده که تغییرات ۵۰ ساله‌ی پورشه ۹۱۱ را در مدت زمان ۹۰ ثانیه به نمایش گذاشته است. چه با تمامی نسل‌های ۹۱۱ و تغییرات آن‌ها آشنا باشید، چه اطلاع خاصی در این زمینه نداشته باشید، تماشای ویدیوی زیر خالی از لطف نیست.

لینک دانلود

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 253 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:35

به آخرین «پازل» بهمن‌ماه ۱۳۹۴ خوش آمدید! سری «پازل» به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. صد و بیست و هشتمین قسمت از سری «پازل» شامل دو بخش است: پاسخ معمای صد و بیست و هفتم و البته یک «پازل» جدید! در ادامه با زومیت همراه باشید.

پاسخ معمای شماره صد و بیست و هفتم

توضیح: در ابتدای انتشار پازل هفته قبل، ایرادهایی در گزینه‌های نمایش داده شده وجود داشت که پس از چند ساعت این مشکل مرتفع گردید. ضمن تشکر از دقت شما، بابت خطای رخ داده از شما صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.

پازل هفته‌ی گذشته یک معمای هوش متوسط بود. در دنباله نمایش داده، به استثناء عدد اول دنباله، هر عدد، از حاصل‌جمع عدد قبل و عدد پنج، سپس عدد هفت، سپس عدد نه و... به دست می‌آمد.

بر همین اساس، به این نتیجه می‌رسیم که پاسخ پازل هفته‌ی قبل برابر با گزینه ۲ یعنی عدد ۴۹ است. لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

بـرنـدگان

برنده خوش‌شناس «پازل صد و بیست و هفتم زومیت» عبارت است از:

آقای رضا کاشی‌پز، ۱۹ ساله از  مشهد، دانشجوی مهندسی کامپیوتر

همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، از طرف شرکت نیک الکترونیک، به برنده، یک دستگاه تلفن‌همراه لیگو الیت ۲ اهداء خواهد شد. ما نیز صمیمانه به آقای کاشی‌پز تبریک گفته و برای ایشان سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

* * *

معمای شماره ۱۲۸: جمعه ۳۰/بهمن/۱۳۹۴
(معمای هوش؛ سطح متوسط)

در دنباله زیر به جای علامت سؤال چه عددی قرار می‌گیرد؟

؟ ،۱۴۹ ،۷۵ ،۳۷ ،۱۹ ،۹ ،۵

  • ۱:  ۲۹۷
  • ۲: ۲۹۸
  • ۳: ۲۹۹
  • ۴: ۳۰۰

* * *

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستان خود احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.
اگـر قـصـد داریـد پـاسـخ‌ خــود را ارسـال کنــید، لــطفـاً بــه مــوارد زیــر تـوجـه کنید:
آدرس ایمیل :puzzle[at]zoomit.ir  //  موضوع (Subject) ایمیل: Puzzle 128
در بــدنه ایـمـیل نیـز پـاســخ مـــعما، نــام، سن و شـمـاره تـمـاس خـود را درج کنـیـد.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 261 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:35

سامسونگ در حاشیه‌ی کنگره جهانی موبایل (MWC 2016) پرچمداران جدید خود را معرفی خواهد کرد. در روزهای اخیر شاهد انتشار شایعات بسیاری در خصوص گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج بودیم و حالا به نظر می‌رسد تصاویر مطبوعاتی مربوط به گلکسی اس ۷ اج فاش شده است.

فاش کننده‌ی نام آشنا، Onleaks تصاویر مطبوعاتی منتسب به گلکسی اس ۷ اج را فاش کرده است که نشان می‌دهند ظاهر این گوشی نسبت به سال قبل تغییر زیادی نکرده است. البته از این تصاویر نمی‌توان متوجه شد که آیا این گوشی نیز همانند گلکسی اس ۷ از درگاه میکرو USB بهره می‌برد یا خیر.

 بنابر شایعات، گلکسی اس ۷ اج دارای صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ یا اکسینوس ۸۸۹۰ (بسته به بازار عرضه) و ۴ گیگابایت رم نیز خواهد بود. به تازگی شاهد فاش شدن اطلاعاتی در خصوص دوربین این گوشی نیز بوده‌ایم. در حال حاضر سامسونگ به غیز ار ویژگی‌های نرم‌افزاری، مورد دیگری برای متعجب کردن ما ندارد و باید منتظر باشیم و ببینیم که سامسونگ چه موارد جدیدی در کنفرانس معرفی برای علاقمندان خواهد داشت.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 263 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:27

موسسه‌ی گارتنر، یکی از مهم‌ترین موسسات تحقیقاتی در زمینه‌ی فناوری اطلاعات، گزارش جدید خود در مورد سهم‌ بازار سیستم‌عامل‌های موبایل را منتشر کرده است. این گزارش برای طرفداران ویندوزفون ایده‌آل به نظر نمی‌رسد.

ماه گذشته و در جریان ارائه‌ی گزارش مالی از طرف مایکروسافت، مشخص شد که این شرکت تعداد ۴.۵ میلیون دستگاه دستگاه گوشی هوشمند در فصل آخر سال ۲۰۱۵ به فروش رسانده است. حالا آمارهای موسسه گارتنر از افت بیشتر از یک درصدی ویندوزفون از سهم بازار گوشی‌های موبایل حکایت دارند. بر اساس آمارهای منتشر شده میزان تولید گوشی‌های ویندوزی در ۴ ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۴ در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ افت شدید ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد. گارتنر در مورد دلایل این کاهش اظهار نظر نکرده است. با این حال نمی‌توان سیاست‌های مایکروسافت در ترک بعضی از بازار‌ها و عرضه‌ی کم گوشی‌‌های موبایل در چهار ماهه‌ی سوم و چهارم سال ۲۰۱۵ را نادیده گرفت. در حال حاضر ویندوزفون تنها ۱.۱ درصد از بازار گوشی‌های موبایل را به خود اختصاص داده است.

سهم بازار سیستم‌های عامل موبایل ۲۰۱۵

طبق معمول و مطابق انتظار‌ها دو سیستم‌عامل اندروید و iOS نزدیک به ۹۸.۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و سیستم‌عامل بلک‌بری نیز در حال محو شدن از بازار مصرف‌کنندگان است.

 بخش دیگر این گزارش به سهم هر شرکت در بازار گوشی‌های موبایل بر اساس فروش خرده‌فروشی‌ها اختصاص دارد. بر پایه‌ی این اطلاعات سامسونگ با در دست داشتن ۲۰ درصد از سهم بازار در چهارماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی گوشی‌‌های موبایل شناخته می‌شود. اپل نیز برای اولین بار کاهش فروش آیفون را تجربه کرده؛ با این حال همچنان رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده است. نکته‌ی جالب این گزارش در رشد بالای فروش گوشی‌های هواوی نمایان می‌شود. کمپانی چینی هواوی با در دست داشتن ۸ درصد از سهم بازار به عنوان سومین تولید‌کننده‌ی بزرگ گوشی‌های موبایل در جهان شناخته می‌شود.

سهم بازار تولید کنندگان گوشی موبایل

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 278 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:27

سامسونگ گیر اس ۲ سامسونگ یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمند حاضر در بازار پوشیدنی‌ها است. این ساعت با سیستم‌عامل اختصاصی سامسونگ یعنی تایزن، در دو نسخه‌ی معمولی و کلاسیک به بازار عرضه شده است. اخبار جدیدی که در مورد این اسمارت واچ منتشر شده، حاکی از آن است که نسخه‌ی کلاسیک این محصول، با پشتیبانی از شبکه ۳G و سیم‌کارت eSIM به زودی عرضه خواهد شد.

سیم‌کارت‌های eSIM، به نوعی طراحی و ساخته شده‌اند که قابلیت برنامه‌ریزی برای استفاده در هر شبکه مخابراتی را دارا می‌باشند. بدین ترتیب کاربر بدون تعویض سیم‌کارت می‌تواند از هر شبکه مخابراتی که این سیم‌کارت‌ها را پشتیبانی کند، استفاده کند. اولین بار آیپد ایر ۲ با پشتیبانی از این نوع سیم‌کارت‌ها عرضه شد و حالا Gear S2 Classic اولین گجت پوشیدنی خواهد بود که از سیم‌کارت‌های eSIM پشتیبانی می‌کند.

البته اپراتورهای محدودی در جهان هستند که از این نوع سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند، اما سرعت فراگیر شدن این سیم‌کارت‌ها بسیار بالا است و می‌توان انتظار آن را داشت که در آینده‌ای نزدیک تمامی اپراتورهای معتبر جهان از سیم‌کارت‌های eSIM پشتیبانی کنند.

سامسونگ اعلام کرده است که این ساعت هوشمند در ماه مارس عرضه خواهد شد و اطلاع دقیقی از زمان و مکان معرفی رسمی آن منتشر نکرده است. به احتمال زیاد گیر اس ۲ کلاسیک با پشتیبانی از سیم‌کارت eSIM در عرضه‌ی ابتدایی، در آمریکا و کشورهای محدودی از اروپا مانند انگلستان عرضه خواهد شد.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 232 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:27

 هیچ‌کس به اندازه‌ی کسی که کتابی را خوانده است نمی‌تواند در مورد آن کتاب نظر دهد. کاربران Goodreads به کتاب‌هایی که در سال ۲۰۱۵ در ژانرهای مختلف منتشر شده بود، بر اساس نظر شخصی خود امتیاز دادند. هر کتابی که در ژانر مخصوص به خودش بالاترین امتیاز را کسب کرده، برنده ی این رقابت در نظر گرفته شده است.

 بخش داستانی: "برو دیده بانی بگمار" ، نوشته‌ی هارپر لی

 این کتاب در واقع ادامه‌ی داستان "کشتن مرغ مقلد" است که اولین اثر خانم هارپر لی بود. حالا دیگر ۲۰ سال از آن دوران گذشته و اسکات فینچ ۶ ساله‌ی داستان کشتن مرغ مقلد، ۲۶ ساله شده است. او از نیویورک راهی آلاباما می‌شود تا پدر پیرش، اتیکاس را ملاقات کند. وقتی اسکات از بعضی اخبار ناخوشایند راجع به خانواده و زادگاهش باخبر می‌شود، خاطرات قدیمی در ذهنش جان می‌گیرند.

هارپر لی این بار داستان را از  ایالت  آلاباما با شخصیت‌های دوست داشتنی‌تری ادامه می‌دهد. انتشارات فراز با ترجمه‌ی محمد عباس آبادی این کتاب را منتشر کرده است.

بخش غیرداستانی: "عشق مدرن"، عزیز انصاری و اریک کلین برگ

"عشق مدرن" اثر مشترک یک طنزنویس به نام "عزیز انصاری" و یک جامعه شناس به نام "اریک کلین برگ" است. آن‌ها با نگاهی طنزآمیز و هوشمندانه به بررسی این موضوع می‌پردازند که در عصر دیجیتال، قرارهای عاشقانه به چه شکل است!

انصاری و کلین برگ در این کتاب نقش اینترنت را در مورد بهتر یا بدتر شدن مقوله‌ی عشق بررسی کرده‌اند. انصاری، طنز و تجربیات شخصی خود را چاشنی اکتشافات خود در زمینه عشق و پارادوکس های انتخاب در آن می‌کند.

 بخش معمایی و هیجانی: "دختری در قطار" ، پائولا هاوکینز

"ریچل" در مسیر رفت و آمد هر روزه‌اش با قطار به سمت لندن، از کنار منزل یک زن و شوهر عبور می‌کند. این زن و شوهر کاملا افراد نرمالی به نظر می‌رسند. ریچل در تخیل خود برای آنها اسم می‌سازد و حتی در مورد آن‌ها در افکارش داستان‌سازی می‌کند. تا این که یک روز در هنگام حرکت قطار، ریچل با صحنه‌ی نگران کننده‌ای برخورد می‌کند. حالا مرز بین تخیلات و واقعیت برای ریچل محو شده و کاشف به عمل می‌آید که شرایط آن‌طور که ریچل تصور می‌کرده، نبوده است.

"دختری در قطار" هاوکینز یک داستان هیجانی پر رمز و راز است که از لحظه‌ی شروع خواندن تا پایان آن، ترس به جان‌تان خواهد افتاد!

 بخش داستان‌های تاریخی: "بلبل"، کریستین هانا

کریستین هانا درباره‌ی این کتاب خود می‌گوید: "سخت‌ترین کتابی ست که تا به حال نوشته‌ام." داستان کتاب مربوط به دوران جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹ است. "بلبل" روایت زندگی دو خواهر  است که در فرانسه زندگی می‌کنند. "وین" خواهر بزرگ‌تر است و از روی اجبار میزبان یک سرباز نازی است در حالی که شوهرش در میدان جنگ مشغول جنگ با آلمانی‌هاست. "ایزابل" خواهر ۱۸ ساله‌ی وین دختری یاغی و سرکش است. او عاشق مرد جوانی‌ست که باور دارد فرانسه می‌تواند نازی‌ها را شکست دهد.

در حالی که دیدگاه‌های متفاوت و فاصله‌ی جغرافیایی باعث جدایی دو خواهر از هم می‌شود، هانا به نشان دادن سرسختی دو خواهر دور افتاده از هم می‌پردازد.

 بخش خاطرات / زندگینامه: "کار در حال پیشرفت" ، کونور فرانتا

"کونور فرانتا" در کتاب "کار در حال پیشرفت" درباره سفرش از شهری کوچک به دنیای یوتیوب می‌گوید و این که چطور توانسته است به یکی از سوپراستارهای این وب‌گاه تبدیل شود.فرانتا مانند خیلی دیگر از جوانان ۲۰ ساله درگیر مسائل حاشیه‌ای زیادی بوده است اما بعد از مدتی موفق می‌شود جایگاهش را در جهان پیدا کند.

شاید در نگاه اول به نظر برسد که مخاطب اصلی کتاب فرانتا، جوانان زرنگ، امروزی و اهل دنیای دیجیتال هستند، اما در واقع اینطور نیست. این کتاب برای تمام سنین حرف‌هایی برای گفتن دارد.

بخش طنز: "چرا من نه؟" ، میندی کالینگ

"چرا من نه؟" دومین کتاب میندی کالینِ طنزنویس و هنرپیشه است. این کتاب درباره‌ی سفرش به هالیوود و تلاش او برای موفقیت است. داستان‌ها و توصیه های میندی در این کتاب ضمن صادقانه بودن با طنز و کنایه همراه هستند. به هر حال در صنعتی مثل هالیوود که انتظار دارد کامل و بدون نقص باشید، "خود واقعی بودن" کار خیلی سختی ست.

 بخش تاریخی / زندگینامه: " مرده‌ی بیدار: آخرین مسیر از لوسیتانیا"، اریک لارسون

سال ۲۰۱۵، صدمین سالگرد غرق شدن کشتی لوسیتانیا بود که بزرگ‌ترین کشتی مسافربر دنیا محسوب می‌شد. این کشتی در اثر برخورد با یک زیردریایی آلمانی غرق شد. در این فاجعه از ۲۰۰۰ نفر جمعیت حاضر در کشتی، ۱۲۰۰ مرد، زن و کودک کشته شدند.

"مرده‌ی بیدار" ماجرای این کشتی اقیانوس پیما را از مبداء نیویورک تا مقصد لیورپول دنبال می‌کند و یافته‌هایش را با مخاطب در میان می‌گذارد.

 بخش ادبیات نوجوان: "همه‌ی مکان‌های روشن"، جنیفر نیون

"تئودور فینچ" و "ویولت مارکی" به طور اتفاقی همدیگر را در لبه پشت بام دبیرستان‌شان می‌بینند. فینچ تصمیم به خودکشی دارد. از طرفی ویولت تا روز فارغ التحصیلی تصمیم به شمارش معکوس گرفته تا بعد از آن روز بتواند از شهر خود فرار کند و خاطرات خواهرش را که تازه مرده است، فراموش کند.

"همه‌ی مکان‌های روشن" روایتی از دوستی، عشق، خودشناسی و زندگی در زمان حال است. نیون تصمیم دارد که برای ساخت فیلم این داستان وارد عمل شود.

 بخش علمی/ تخیلی: "ملکه ی سایه ها"، سارا جی.مس

"سلنا ساردوثین" عاشق هر کس که می‌شود، او را از دست می‌دهد. کتاب "ملکه‌ی سایه‌ها" چهارمین کتاب از سری "تخت شیشه‌ای" سارا جی.مس است که در آن هیچ چیز جلودار سلنا نیست و او قصد دارد انتقام شدیدی بگیرد.

مس از شروع داستان، خواننده را در سفر با سلنا همراه می‌کند.

 بخش علم و فناوری: "زیر پوست: نهنگ قاتل، SeaWorld و حقیقت ماهی سیاه"، جان هارگروف

این کتاب توسط یک مربی سابق نهنگ نوشته شده است که یکی از برندگان مستند "ماهی سیاه" بود. "زیر پوست" ادامه‌ای بحث اخلاقی نبودن اسیر کردن نهنگ ها به بهانه ی حفاظت و یا ایجاد سرگرمی با آن هاست.

هارگروف، پس از این که شاهد کشته شدن دو تن از دوستان مربی‌اش توسط نهنگ‌ها شد، نطقی بر ضد نمایش های آبی ارائه داد که یک طرف آن شرکت SeaWorld بود.

بخش عاشقانه: «اعتراف»، کالین هوور

خانم "اوبرن رید" تمام زندگی‌اش برنامه‌ریزی شده و بر اساس حساب و کتاب است برای به دست آوردن یک موقعیت شغلی وارد استودیوی دالاس می‌شود. صاحب این استودیو آقای خوش تیپی به نام "اوون جنتری" است. اوبرن به هیچ عنوان قصد ندارد که دلباخته‌ی این آقا شود، آن هم مردی با یک گذشته‌ی مرموز!

در ابتدا اوبرن تلاش می‌کند که اوون را نادیده بگیرد اما در نهایت شکست می‌خورد. حالا این راز اوون است که رابطه‌ی آن‌ها را تهدید می‌کند و تنها امید اوون این است که با یک اعتراف خودش را نجات دهد. "اعتراف" یازدهمین رمان هوور است.

 بخش داستان‌های علمی تخیلی: "پسر طلایی" ، پیرس براون

"پیرس براون" نویسنده جوان و تازه‌کاری ست که آثارش، خیلی زود در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته است. کتاب "پسر طلایی" دومین کتاب از سه گانه‌ی "Red Rising" است که ترکیبی از سه داستان معروف "هانگر گیمز"،"اِندر گیمز" و "گیم آف ترونز" را در کنار هم قرار داده است!

 بخش فانتزی: "هشدار تریگر"، نیل گیمن

این رمان مناسب ذائقه‌ی علاقه‌مندان به گرافیک و داستان های فانتزی‌ست. "نیل گیلمن" مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه خود را در این اثر گلچین کرده است.

بخش آثار ترسناک: "آد مقدس" ، دین کونتز

"آد توماس" یک آشپز معمولی است که پس از دریافت یک هدیه‌ی عجیب می‌تواند با ارواح صحبت کند.

آد مقدس هفتمین و آخرین کتاب از سری داستانی حماسه‌های "آد توماس" است و از آنجا شروع می‌شود که آد به شهر کوچکی می‌رود و توانایی های مافوق طبیعی اش در آنجا ظاهر می‌شوند.

بخش رمان های گرافیکی /کمیک: "حماسه، جلد 4" ، برایان کی ون و فیونا استیپلز

این داستان تلفیقی از دو داستان "رومئو و ژولیت" و "جنگ ستارگان" است که توانست جایزه‌ی Eisner را در بخش نویسندگی و هنری از آن خود کند.

بخش اولین اثر یک نویسنده: "ملکه‌ی سرخ"، ویکتوریا آویارد

"ویکتوریا آویارد" اولین نویسنده‌ای است که اولین اثرش در بخش ادبیات نوجوان در  لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته است. در این داستان مردم دنیا به ۲ دسته تقسیم می‌شوند: قرمزها و نقره‌ای‌ها. قرمزها همان مردم عادی هستند که خون‌شان قرمز است و نقره‌ای‌ها هم خون نقره‌ای رنگ دارند و همین موضوع باعث می‌شود خود را نژاد برتر با قدرت‌های ویژه بدانند.

"میر بارو" یک دختر جوان از دسته‌ی قرمزهاست که در قصر نقره ای‌ها خدمتکار است. او پس از مدتی کشف می‌کند که نه تنها خودش هم دارای توانایی‌های مخصوص است، بلکه می‌تواند از آن‌ها برای مغلوب ساختن نقره‌ای‌ها استفاده کند.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 283 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:26

به جرات می‌توان گفت که تقریبا بخش اعظمی از اطلاعات و جزئیات مربوط به گلکسی اس ۷ سامسونگ فاش شده و تا پیش از آغاز مراسم نیز احتمالا شاهد انتشار ویدیوی نگاه نزدیک از این گوشی هوشمند خواهیم بود. براساس آخرین اطلاعات فاش شده از گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج شاهد تایید اغلب مشخصات فنی فاش شده‌ی پیشین از این گوشی هوشمند هستیم. این اطلاعات توسط بانک اسپانیایی La Caixa به بیرون درز کرده است. شاید از خود بپرسید که چرا این بانک اسپانیایی منبع انتشار خبری در مورد گلکسی اس ۷ است؟ پاسخ این سوال ریشه در شراکت و همکاری این بانک با سامسونگ در پیاده‌سازی و ارائه‌ی سرویس سامسونگ پی دارد.

بر این اساس سامسونگ در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج از یک نمایشگر ۵.۱ تا ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بهره خواهد برد. درون کالبد این دو نسخه از گوشی‌های هوشمند سامسونگ دو تراشه‌ی اکسینوس 8890 و اسنپدراگون 820 جا گرفته‌اند که براساس بازار عرضه متغیر خواهند بود. همچنین باید به حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی نیز اشاره کرد. سامسونگ در کنار حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی از حافظه‌ی میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی اس 7 سامسونگ

سامسونگ در گلکسی اس ۷ از دو بلندگو استفاده کرده که یکی ۱.۲ وات و دیگری ۱.۵ وات قدرت دارند. همچنین باید به سنسور دوربین "۱/۲.۵ با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد که برای یک گوشی هوشمند کمی بزرگ به نظر می‌رسد. با توجه به بهره‌گیری از این سنسور به نظر می‌رسد اندازه‌ی هر پیکسل بیش از ۱.۱۲ میکرون خواهد بود که این موضوع نویدبخش عملکرد راضی کننده‌ی دوربین گلکسی اس ۷ در محیط‌هایی است که نور کمی دارند. با محاسبه‌ای کوچک می‌توان نتیجه گرفت که این سنسور ۵.۷۶ میلی متر عرض و ۴.۲۹ میلی متر طول دارد و ۱۲ میلیون پیکسل بر روی آن قرار گرفته تا نور را جذب کنند. همانطور که اشاره کردیم اندازه‌ی هر پیکسل قریب به ۱.۴ میکرون است. اندازه‌ی هر پیکسل در دوربین گلکسی اس ۷ تقریبا برابر آیفون ۶ اپل است؛ با این تفاوت که رزولوشن دوربین گلکسی اس ۷ تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از محصول سال گذشته‌ی اپل است.

اگر مایل هستید درباره‌ی پرچمدار امسال سامسونگ بیشتر بدانید به صفحه‌ی گلکسی اس ۷ مراجعه کنید.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 247 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:26

به تازگی شیائومی نسخه جدیدی از گوشی هوشمند رد می نوت۳ (Redmi Note 3) را معرفی کرده است که در آن از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۰ (Snapdragon 650) استفاده شده است. گفتنی‌ست که پردازنده‌ی به کار رفته در  نسخه‌ی قبلی ردمی نوت۳ ار نوع هلیو ایکس ۱۰ (Helio X10) مدیاتک بوده است. اسنپدراگون ۶۵۰ درواقع یک نسخه‌ی بروزتر از اسنپدراگون ۶۱۸ است.

به هر حال درباره ی عملکرد این پردازنده‌ی نسبتا جدید نسبت به دیگر پردازنده‌های معمول مانند اسنپدراگون ۸۰۸ و هلیو ایکس ۱۰ به تنهایی نظر خاصی نمی‌توان ارائه داد.

اما نگاهی به امتیازات بنچمارک، به وضوح نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۶۵۰ تاکنون سرآمد دیگر رقباست. امروز می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به این مقایسه داشته باشیم. در این مقایسه، تنها مبنای ما امتیازات برنامه‌ی انتوتو (AnTuTu) محسوب می‌شود چرا که تنها گزینه‌ی در درسترس و موجود است. قرار نیست این مقایسه خیلی گسترده باشد، بلکه تمرکز ما تنها بر روی امتیازات بنچمارک است.

اول از همه، نگاهی به امتیازدهی انتوتو برای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۰ خواهیم داشت:

انتوتو با بررسی پارامترهای مختلف نمره‌ی ۷۸۶۷۹ را به اسنپدراگون ۶۵۰ می‌دهد که نمره بسیار بالایی به حساب می‌آید و بیان‌گر قدرت پردازنده‌ی یک گوشی پرچم‌دار است. این پردازنده، قدرتمندی خود را مدیون ۲ هسته‌ی کورتکس A72 و ۴ هسته‌ی کورتکس A53 است. ضمن این که نقش پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو۵۱۰ را در کارآیی بالای این پردازنده نمی‌توان نادیده گرفت.

حالا نوبت به  مقایسه‌ی اسنپدراگون ۶۵۰ با پردازنده‌ی هلیو ایکس ۱۰ است. در اینجا می‌توانیم ببینیم که کوالکام، سنگ تمام گذاشته است و نسبت به مدیاتک در ساخت هلیو ایکس ۱۰ بهتر عمل کرده است.

حماسه‌آفرینی پردازنده‌ی هلیو ایکس ۱۰ در بخش مالی قضیه بوده است. شیائومی اولین نسخه‌ی ردمی نوت۳ را با همین پردازنده عرضه کرد و قیمت آن را ۱۵۴ دلار برآورد نمود. این پردازنده با کسب امتیاز ۴۸۰۰۰ از انتوتو، باعث شد تا ردمی نوت۳ با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای وارد بازار شود.

البته این نکته را هم باید گفت که وقتی صحبت از مقایسه با اسنپدراگون ۶۵۰ می‌شود، دیگر مسابقه ای در کار نیست. همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، اسنپدراگون ۶۵۰ نه تنها هلیو ایکس ۱۰ را شکست داد، حتی از پردازنده‌ی میان‌رده‌ای مثل اسنپدراگون ۸۰۸ پیشی گرفت. اسنپدراگون ۸۰۸ یک پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای است که در گوشی‌های هوشمند باکیفیتی نظیر LG G4 و شیائومی Mi 4C به کار رفته است. این که اسنپدراگون ۶۵۰ توانسته است این پردازنده را مغلوب کند واقعا افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

پس می‌توان گفت که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۰ این قابلیت را دارد که نسل جدید ردمی نوت۳ ارزان قیمت را سر و سامان دهد و به آن کیفیت بالایی ببخشد. ضمن این که قیمت آن در مقایسه با نسخه قبلی تغییر چندانی نداشته باشد.

 بهترین پردازنده‌‌ی گوشی هوشمند در سال گذشته Exynos 7420 شناخته شد که انتوتو امتیازی مابین ۸۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ به آن اختصاص داد. از این رو امتیاز این پردازنده به امتیاز اسنپدراگون ۶۵۰ تقریبا نزدیک است.بنابراین اسنپدراگون ۶۵۰ پردازنده‌ی کاملا قدرت‌مندی محسوب می شود.

از آنجا که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۰ بسیار عالی عمل کرده است، شما در رابطه با این قضیه چطور فکر می‌کنید؟ به نظر شما ارتقاء سخت‌افزاری یک گوشی در فاصله‌ی کم تر از چند ماه به نفع سازندگان آن برند خواهد بود؟

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 246 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:24

 ایسر به تازگی آغاز همکاری خود با شرکت Victorinox را اعلام کرده است. قطعا همه‌ی شما با ایسر آشنایی دارید اما احتمالا افراد اندکی نام Victorinox را شنیده‌اند؛ این شرکت سوئیسی در زمینه‌ی ساخت محصولات خاص و منحصربفردی مانند چاقوهای سوئیسی، کارد و چنگال و ساعت‌های مچی فعالیت دارد.

این دو شرکت روز گذشته آغاز همکاری خود را اعلام کردند و بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده توسط ایسر، هدف اصلی آن‌ها بکارگیری فناوری‌های پوشیدنی در محصولات شرکت ویکتورینوکس خواهد بود. نخستین محصول حاصل از همکاری این دو شرکت در کنگره‌ی جهانی موبایل رونمایی خواهد شد. محصول مورد بحث ساعت هوشمندی است که زمره‌ی ساعت‌های سری I.N.O.X. ویکتورینوکس قرار می‌گیرد.

الکساندر بنونا، مدیرعامل شرکت ویکتورینوکس در این خصوص می‌گوید:

نخستین محصول حاصل از همکاری ما با ایسر، یک ابزار پوشیدنی است که ساعت شما را هوشمند خواهد کرد. همکاری با ایسر، ما را قادر به معرفی محصولاتی خواهد کرد که از بهترین مشخصه‌های هر دو شرکت بهره‌مند است - ابزار پوشیدنی نوآورانه‌ای که فناوری و کارایی را به ساعت‌ I.N.O.X.، بدون خدشه وارد کردن به هویت سوئیسی آن، اضافه خواهد کرد.

در حقیقت شرکت ویکتورینوکس بر این باور است که برای مدرن کردن محصولات خود باید با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی فناوری، همکاری کند. امروزه کاربران به چیزی بیشتر از کیفیت نیاز دارند، بنابراین ترکیب فناوری و طراحی و کیفیت کلاسیک می‌تواند برگ برنده‌ای برای هر دو شرکت ایسر و ویکتورینوکس باشد. به گفته‌ی شرکت ویکتورینوکس، آن‌ها قصد دارند تا با اضافه کردن "رگه‌های هوشمندی"، محصولات خود را بهتر از قبل کنند و به نظر می‌رسد که ایسر بهترین گزینه برای همکاری در جهت رسیدن به این هدف باشد.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 243 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:24

 وب سایت jotti یک جستگو ویروس آنلاین است که فایل‌های شما را توسط ۲۱ آنتی ویروس مختلف بررسی می‌کند.

پس از ورود به وب‌سایت تنها لازم است تا با انتخاب گزینه Choose Files فایل مشکوک را آپلود کنید، منتظر شوید تا آپلود فایل تمام شود و در نهایت نیز کمی صبر کنید تا آنتی ویروس‌های معروف و متعدد این وب‌سایت فایل شما را بررسی کنند.

از جمله آنتی ویروس‌های معروف و قدرتمند این وب‌سایت می‌توان به eset، Kaspersky، Avira و موارد بسیار بیشتری می‌توان نام برد.

اگر زیاد با فایل‌های مشکوک رو به رو می‌شوید، وب‌سایت Jotti به کمک شما می‌آید تا همه فایل‌های مشکوک را بررسی کنید.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 318 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:13

 حتماً تا به حال برایتان پیش آمده است که یکی از دوستان علاقه‌مند به ریاضیات، برایتان معمایی مطرح کرده باشد؛ از آن نوع معماهایی که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا ذهن را به سمت جوابی آسان و غلط منحرف کنند. احتمالاً پس از اینکه جواب غلط مورد نظر دوست‌تان را داده‌اید، او با لبخندی پیروزمندانه برایتان توضیح داده است که کجای کار دچار اشتباه شده‌اید.

اگر می‌خواهید شما هم در چنین مواقعی در جمع دوستان چند معما در آستین داشته باشید، در ادامه با چند مورد از بحث برانگیزترین و غیر قابل قبول‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد. توضیح علت درست بودن بعضی از حقایقی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد، کار چندان آسانی نیست و به احتمال زیاد خیلی‌ها حاضر به قبول کردن صحت آن‌ها نخواهند شد.

علاوه بر معماها، به چند مورد از قوانین و پارادوکس‌های عجیب دنیای ریاضیات نیز اشاره خواهیم کرد.

۱. معمای مانتی هال

فرض کنید در یک مسابقه‌ی تلویزیونی، مجری برنامه ۳ درب به شما نشان می‌دهد که پشت یکی از آن‌ها یک ماشین آخرین مدل قرار گرفته است؛ درحالی که پشت دو درب دیگر دو بز قرار دارند. به شما فرصت انتخاب یک درب داده می‌شود. پس از اینکه یکی از درها را انتخاب کردید، مجری یکی از دو دری که انتخاب نکرده بودید را باز می‌کند تا چشمان‌تان به جمال یکی از بزها روشن شود.

معمای مانتی هال

سپس مجری از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید درب انتخابی‌ خود را عوض کنید، یا همان درب قبلی را نگه خواهید داشت؟

شما باشید چه می‌کنید؟ اگر فکر می‌کنید که چون تنها دو درب باقی مانده، شانس شما ۵۰-۵۰ است، اشتباه می‌کنید!

اما چطور ممکن است که با وجود تنها دو گزینه برای انتخاب، شانس برد و باخت شما با هم برابر نباشند؟ 

  • شرکت‌ کننده‌ای که درب انتخابی خود را عوض کند، تنها در صورتی می‌بازد که پشت درب انتخابی‌اش ماشین بوده باشد.
  • از آنجایی که شانس ماشین بودن پشت درب در انتخاب اول یک سوم است، پس شانس باخت در صورت تعویض درب هم یک سوم است.
  • یعنی کسی که درب انتخابی‌اش را عوض کند دو سوم شانس پیروزی دارد و این دوبرابر شانس کسی است که تصمیم به عدم تعویض درب گرفته است.

هنوز هم قانع نشده‌اید؟

فرض کنید درب شماره‌ی ۱ را انتخاب کرده‌اید. جدول زیر تمام حالات ممکن را نشان می‌دهد:

حالات مختلف معمای مانتی حال

اگر درب انتخابی خود را عوض نکنید، از هر سه بار، تنها یک بار برنده می‌شوید، در حالی که در صورت تعویض، دو بار در هر سه بار برنده خواهید شد.

اگر هنوز هم قانع نشده‌اید، همین مسئله را این بار با ۵۰ درب در نظر بگیرید. درب اول را انتخاب می‌کنید و مجری با باز کردن ۴۸ درب، ۴۸ بز زیبا به شما نشان می‌دهد.

معمای مانتی هال

هنوز هم به انتخاب اول‌تان مطمئن هستید؟ به یاد داشته باشید که در انتخاب اول شانس شما ۱ در ۵۰ بود و این مثال هم بر مبنای همان قواعد مثال قبل است. البته تمامی این استدلال‌ها با فرض این است که قصد انتخاب ماشین را داشته باشید، نه بز!

۲. تساوی ۱ = ... ۰/۹۹۹ 

اگر فکر می‌کنید که در تساوی بالا ... ۰/۹۹۹ دقیقاً برابر با عدد ۱ نیست و بنابراین باید به جای علامت تساوی از علامت کوچکتر (>) استفاده شود، کاملاً در اشتباه هستید. روش‌های مختلفی برای اثبات این حقیقت وجود دارند، اما خیلی‌ها همچنان حاضر به قبول کردن آن نمی‌شوند. برای مثال یکی از این اثبات‌ها در زیر آورده شده است:

x = 0.999...

10x = 9.999...

10x - x = 9.999... - 0.999...

9x = 9

x = 1

یکی از دلایلی که خیلی‌ها در فهم این حقیقت ریاضی مشکل دارند، نداشتن درک درست از مفهوم «بی نهایت» است. اکثر افراد تصور می‌کنند بالاخره یک ۹ نهایی در انتهای لیست اعداد پس از اعشار وجود دارد.

اعداد را می‌توان به شکل‌های متفاوتی نوشت و ... ۰/۹۹۹ در واقع شکل دیگری از عدد ۱ است. اثبات اینکه این دو عدد با هم برابر هستند رابطه‌ی تنگاتنگی با مفهوم «حد» و «بی نهایت» در ریاضیات دارد.در زیر اثبات دیگر برای مسئله‌ی بالا آورده شده است:

⅓ = 0.333…

3 * ⅓ = 3 * 0.333…

1 = 0.999…

 

۳. به تعداد اعداد طبیعی، عدد زوج وجود دارد

اعداد طبیعی (Natural Numbers)، اعدادی هستند که با آن‌ها می‌شماریم. (۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ...)

بی‌نهایت عدد طبیعی، و همچنین بی‌نهایت عدد زوج وجود دارد. شاید تصور کنید که اعداد طبیعی از لحاظ تعداد از اعداد زوج بیشتر هستند، چرا که اعداد طبیعی خود از اعداد زوج به اضافه‌ی اعداد فرد تشکیل شده‌اند؛ اما این استدلال غلط است.

می‌توان یک تناظر یک به یک بین اعداد طبیعی و اعداد زوج برقرار کرد. این تابع دوسویی نشان می‌دهد که به ازای هر عدد طبیعی یک عدد زوج وجود دارد.

تناظر یک به یک

برای درک بهتر این موضوع، این حقیقت را در نظر بگیرید که به ازای هر عدد طبیعی، عددی وجود دارد که دو برابر آن است. همچنین به ازای هر عدد زوج، عددی وجود دارد که نصف آن است. این یعنی هر دو مجموعه‌ی نامتناهی مورد نظر از لحاظ تعداد اعضا با هم برابر هستند. دلیل این برابر بودن هم «قابل شمارش بودن» این دو مجموعه‌ی نامتناهی است.

برای مثال، نمی‌توانید یک تناظر یک به یک بین مجموعه‌ی اعداد طبیعی و مجموعه‌ی اعداد حقیقی برقرار کنید، چرا که دومی یک مجموعه‌ی نامتناهی «غیر قابل شمارش» است.

۴. قانون بنفورد

در ۳۰ درصد مواقع، رقم اول اعدادی که در دنیای واقعی با آن‌ها روبرو می‌شویم «۱» است.

این موضوع اولین بار در سال ۱۹۳۸ توسط فرانک بنفورد فیزیک‌دان، در سال ۱۹۳۸ کشف شد. میزان ظاهر شدن بقیه‌ی اعداد در رقم اول نیز توزیع لگاریتمی به شکل زیر دارد.

چارت بنفورد

علیرغم اینکه این قانون تجربی به صورت شهودی در اکثر مواقع صدق می‌کند، مدت‌ها پس از کشف همچنان توضیح و اثبات علمی دقیقی برای آن وجود نداشت؛ تا اینکه ریاضی‌دانی با نام تئودور هیل در سال ۱۹۹۶ توانست آن را اثبات کند.

از این قانون برای تشخیص داده‌های ساختگی از داده‌های واقعی در مواردی مانند تعداد رأی‌ها در انتخابات، آمار اقتصادی کاذب و اطلاعات حسابداری جعلی استفاده می‌شود.

این قانون همچنین در مجموعه اعداد فیبوناچی، فاکتوریل‌ها و مجموعه‌ی توان‌های عدد ۲ نیز به چشم می‌خورد.

این مقاله ادامه دارد...

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 283 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:13

سامسونگ عرضه‌ی بروزرسانی اندروید ۶ برای گلکسی نوت ۵ را آغاز کرده است. این بروزرسانی هم اکنون از طریق گوشی (Over The Air) برای نسخه‌ی SM-N920C در دسترس بوده و در کشور کامبودیا برای دانلود در دسترس است. انتظار می‌رود این بروزرسانی در روزهای آینده برای سایر کابران نیز در دسترس قرار بگیرد.

گفتنی است نسخه‌ی موجود در ایران نیز همان SM-N920C است و ما در زومیت بخش Update گوشی را کنترل کردیم اما متاسفانه این بروزرسانی در حال حاضر در ایران به صورت OTA عرضه نشده است.

البته انتظار می‌رود با توجه آغاز عرضه‌ی جهانی اندروید ۶ برای گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج، بروزرسانی اندروید ۶ برای گلکسی نوت ۵ در روزهای آینده در کشورهای دیگر نیز عرضه شود.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 272 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:01

 روز گذشته اس۶۰، پرچمدار زمخت و جدید شرکت Cat با دو قابلیت منحصربفرد معرفی شد؛ اس۶۰ نخستین تلفن همراه ضد آب دنیا است که قادر است تا به مدت ۱ ساعت در عمق ۵ متری آب دوام بیاورد،  این تلفن همچنین از یک دوربین حرارتی که توسط شرکت Flir توسعه داده شده است، بهره می‌برد.

اساسا Cat دوربین حرارتی مستقل شرکت Flir را درون تلفن خود جا داده است. در حقیقت این تلفن از همان سنسور و عملکرد دوربین Flir بهره می‌برد؛ اس۶۰ قادر به ثبت تصاویر زنده‌ی حرارتی، سنجش دمای سطوح و ثبت فیلم و عکس است. رزولوشن تصاویر این دوربین محدود به ۶۴۰ در ۴۸۰ (VGA) است.

s60

از مشخصات دیگر این تلفن می‌توان به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۱۷، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل ارتقا، ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، پشتیبانی از شبکه LTE، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و باتری با ظرفیت ۳/۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد. چنانچه میکروفون و گوشی را توسط درپوش‌های زرد رنگ موجود در جلوی تلفن بپوشانید، اس۶۰ تا عمق ۵ متری زیر آب دوام خواهد آورد، در غیر اینصورت این عمق به ۲ متر کاهش خواهد یافت.

اگرچه صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن اچ‌دی کمی مایوس کننده به نظر می‌رسد، اما با این حال ماکزیمم روشنایی آن، عدد قابل قبول ۵۰۰ نیت است و گذشته از آن، امکان استفاده از این صفحه نمایش با دستکش یا با دست‌های خیس نیز فراهم شده است.

s60

صفحه نمایش اس۶۰ توسط لایه‌ای از گوریلا گلس ۴ به ضخامت ۱ میلی‌متر محافظت می‌شود، لازم به ذکر است که ضخامت این لایه به طور معمول ۰/۴ میلی‌متر است. فریم فلزی دور این تلفن از جنس آلومینیوم بوده و قاب پشتی آن از جنس کامپوزیت پلاستیک سخت شده‌ای است که ظاهری مشابه فیبر کربن دارد. طبق ادعای بولیت، شرکتی که اس۶۰ را تحت برند Cat تولید می‌کند، در دراپ‌تست‌هایی که برای حصول اطمینان از استحکام بدنه‌‌ی این تلفن در مقابل برخورد با بتن صورت می‌گیرد، ۲۶ بار تلفن از فاصله‌ی ۱.۸ متری بر روی سطح بتنی انداخته می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اس۶۰ نیز همانند سایر محصولات کت از استحکام بالایی بهره می‌برد.

فروش اس۶۰ از پایان ماه می و با برچسب قیمتی ۶۰۰ دلاری، آغاز می‌شود، با توجه به مشخصات سخت‌افزاری نسبتا خوب دستگاه و در نظر داشتن این نکته که دانگل تصویربرداری حرارتی Flir برای آیفون ۲۴۹ دلار است، قیمت‌گذاری صورت گرفته در خصوص این تلفن، معقول و منطقی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که این تلفن در کنگره‌ی جهانی موبایل نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

 شرکت خدمات مسافرتی هوایی و گردشگری ایوار، بزرگ‌ترین مجری برگزار کننده‌ی تور اروپا و تورهای ویژه نمایشگاه‌های معتبر جهان به ویژه در اروپا، حامی زومیت در نمایشگاه MWC 2016 بارسلون

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 233 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:01

گروه NPD  هر ماه گزارشاتی از فروش هر صنعت منتشر می کند، اما نقدی که بر گزارشات این گروه در رابطه با صنعت بازی سازی وارد است این است که تنها فروش نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها لحاظ می شود، در حالی که امروزه نسخه‌های دیجیتالی سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است.

امروز بیانیه ای مشترک از سوی گروه NPD و انجمن سرگرمی‌های نرم افزاری آمریکا (ESA)، میزان فروش فیزیکی و دیجیتالی بازی‌ها در آمریکا طی سال گذشته را نشان می‌دهد. طبق این گزارشات صنعت بازی‌سازی امریکا در سال ۲۰۱۵ در حدود ۲۳/۵ میلیارد دلار درامد کسب کرده است که ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش داشته است.

فروش مربوط به بازی‌ها (نسخه‌های فیزیکی،محتویات قابل دانلود،موبایل و اشتراک سرویس‌ها) در حدود ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است که ۷ درصد افزایش یافته است و تنها ۷ میلیارد دلار سهم فروش سخت افزار بوده است.

مدیر گروه NPD در این بیانیه اعلام کرد که پیشرفت روز افزون صنعت بازی ، ضرورت پیگیری هرچه بیشتراطلاعات مربوط به این صنعت را افزایش می‌دهد. او همچنین به فروش بالای این صنعت در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و اعلام گزارشات دقیق برای بخش‌های مختلف صنعت بازی‌سازی را وظیفه مهم این گروه در سال ۲۰۱۶ دانست.

با این حال مدتی قبل انجمن سرگرمی‌های نرم افزاری نسبت به ارقام موجود در گزارشات NPD واکنش نشان داده و بیان کرده بود که این گزارشات به روش‌های قدیمی آماده شده و قابل اتکا نیست.همچنین انجمن سرگرمی‌های نرم افزاری گزارش داده است که صنعت بازی‌های ویدویی بیش از ۶.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به صنعت امریکا اضافه کرده است و تعداد کارکنان این بخش‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است.

نظر شما در رابطه با این گزارشات چیست؟

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 278 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:01

 تا آغاز رسمی کنگره‌ی جهانی موبایل در اسپانیا چند روزی باقی نمانده ولی از فردا باید منتظر انتشار سیل عظیمی از خبرها باشیم. ضمن اینکه کنفرانس رسمی کمپانی‌های مشهور پیش از شروع MWC آغاز خواهد شد. ال‌جی از جمله مهمترین شرکت‌هایی است که کاربران و کارشناسان زیادی منتظر هستند تا ببینند پرچمدار جدید این غول کره‌ای چگونه خواهد بود.

تا کنون تصاویر و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون سبک طراحی و مشخصات فنی این گوشی منتشر شده است. امروز نیز تصویر باتری قابل تعویض LG G5 فاش شده که به نوعی تصاویر قبلی را تایید می‌کند.

همچون گذشته انتظار می‌رود ال‌جی نوآوری‌های تازه‌ای را وارد پرچمدار خود کند. شایعه‌ی بهره‌گیری از Magic Slot یا شیار جادویی مدتی است که در وب‌سایت‌های مختلف منتشر می‌شود. مجیک اسلات در واقع یک آداپتور اکسترنال است که می‌توان آن را به پشت گوشی متصل کرد. به کمک این آداپتور می‌توان از قابلیت‌های بیشتری روی دوربین استفاده کرد یا ظرفیت‌های صوتی جی ۵ ال‌جی را افزایش داد. البته گفته می‌شود این آداپتور ویژگی‌های زیادی دارد که برای اطلاع از آنها باید منتظر معرفی رسمی این گوشی توسط ال‌جی باشیم.

جی ۵

اما یکی از نکات مهمی که درباره‌ی گوشی جی ۵ ال‌جی توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده، باتری قابل تعویض این محصول است. با اینکه کاور پشتی گوشی یکپارچه و غیرقابل تعویض است ولی امکان تعویض باتری از قسمت زیر دستگاه وجود دارد. همان طور که پیشتر در تصاویر شماتیک و رندرشده جی ۵ دیده بودیم، قسمت زیر گوشی که باتری به آن متصل شده را می‌توان از جای خود خارج کرد. گفته می‌شود باتری جی ۵ ال‌جی از فناوری Fast Charging 3.0 (شارژ سریع) کوالکام بهره می‌‌برد.

پیش‌بینی شده پرچمدار جدید ال‌جی به یک نمایشگر ۵.۳ اینچی (یا بزرگتر) با رزولوشن QHD، رم ۴ گیگابایتی و پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ با معماری ۶۴ بیتی و پردازنده‌ی گرافیکی آدرتو ۵۳۰ مجهز خواهد شد. ضمن اینکه ال‌جی از یک سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی و یک ماژول ۵ مگاپیکسل برای ثبت تصاویر سلفی در جلوی گوشی استفاده کرده است.

اندروید ۶ مارشمالو به صورت پیش‌فرض روی جی ۵ ال‌جی نصب شده و رابط کاربری ال‌جی همچون گذشته به عنوان پوسته‌ی اصلی سیستم نرم‌افزاری این پرچمدار به شمار می‌رود. ضمن اینکه انتظار می‌رود جی ۵ یک گوشی تمام فلزی باشد.

باید تا روز یکشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفند) منتظر باشیم و ببینیم ارمغان ال‌جی برای ما چه خواهد بود.

اگر مایل هستید در باره‌ی پرچمدار امسال ال‌جی بیشتر بدانید به صفحه‌ی ال جی جی 5 مراجعه کنید

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 242 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:38

 طراحی سالن ۳۸ با بقیه سالن‌ها که در اختیار آژانس‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی و صنایع وابسته آنها هستند، متفاوت است. دور تا دور این سالن برای هر استان غرفه‌ای در نظر گرفته شده و وسط سالن یک سن برای برگزاری مراسم ویژه استان‌ها در نظر گرفته شده است. طبق زمان‌بندی، هر استان این فرصت را دارد تا موسیقی و رقص‌های محلی‌اش را برای بازدیدکنندگان اجرا کند. این مراسم غالبا مفرح و شاد هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند به رایگان از این مراسم استفاده کرده و با فرهنگ غنی اقوام ایرانی آشنا شوند.

نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران: سالن ۳۸، غرفه‌های استان‌های ایران و برنامه‌های متنوع و خلاقانه

نمایشگاه گردشگری تهران

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 247 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:38

تصور کنید که بتوانید شفافیت پنجره‌های منزل یا محیط کار را به صورت دستی تنظیم کنید. با این کار می‌توانید مصرف انرژی را کاهش دهید و در هزینه‌های اضافی انرژی برای گرم یا سرد کردن محیط نیز صرفه‌جویی کنید. اخیرا، محققان دانشگاه MIT روشی ابداع کردند که در آن با استفاده از مواد پلیمری در پوشش پنجره‌ها، می‌توان شفافیت آنها را تنظیم کرد و گام بزرگی در هوشمندسازی منازل و محیط‌های کار برداشت. آنها به یک معادله علمی دست یافتند که از طریق آن می‌توان نحوه عبور نور از پلیمرهای مورد نظر را محاسبه کرد.

پلیمری که این محققان در آزمایشات خود از آن استفاده کردند، polydimethylsiloxane یا پلی دی متیل سیلوکزان نام دارد. لوپز خیمنز (López Jiménez)، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی می‌گوید در خلال تعدادی آزمایشات تحقیقاتی بر روی این ماده، به طور اتفاقی به این حقیقت دست یافتند که با اعمال فشار و کشش، شفافیت این پلیمر تغییر می‌کند. آنها در آزمایشات خود، با اضافه کردن رنگ‌دانه به این ماده، شفافیت و نحوه عبور از آن را مورد آزمایش قرار دادند.

نتیجه آزمایشات آنها توسط دانشگاه ام‌آی‌تی به این صورت منتشر شده است:

تیم تحقیقاتی ابتدا نمونه‌هایی از پلیمر مورد نظر را بر روی سطحی نصب کردند و نور را از آنها عبور دادند و نوری که بدون شکست از این سطوح عبور کرده بود را اندازه‌گیری کردند. سپس این صفحات پلیمری را مقداری کشیدند تا تغییری در شفافیت آنها ایجاد شود و این بار نور عبور کرده و ضخامت صفحات را اندازه‌گیری کردند.

آنها نتایج بدست آمده را با معادله خود که با استفاده از قانون بیر-لامبرت (Beer-Lambert) به آن دست یافته بودند، مقایسه کردند. نتایج تجربی بسیار به نتایج تئوری نزدیک بود.

خیمنز امیدوار است که فعالان صنعت شیشه و پنجره در آینده بتوانند از این قابلیت پلیمرها استفاده کنند و با استفاده از لایه‌های پلیمر در ساخت پنجره‌ها، پنجره‌های هوشمندی را تولید کنند که کاربران بتوانند به راحتی شفافیت آنها را تنظیم کنند.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 263 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:38

 کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی مدت‌هاست با شرایط پرنوسان دست و پنجه نرم می‌کند. این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته تا با محصولات جدید بتواند شرایط نامناسب موجود را سروسامان دهد. یکی از گوشی‌های جدیدی که اچ‌تی‌سی قصد دارد به عنوان پرچمدار سال ۲۰۱۶  بعد از کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی کند HTC One M10 خواهد بود که به نام Perfume نیز شناخته می‌شود.

ایوان بلس که یکی از افشاگران مطرح دنیای دیجیتال به شمار می‌رود، چند هفته قبل تصویری از نسخه‌ی سیاه‌ رنگ وان ام ۱۰ اچ‌تی‌سی منتشر کرد و مدعی شد این دستگاه به نام Perfume شناخته خواهد شد. حالا تصویر نسخه‌ی سفید رنگ این گوشی نیز منتشر شده که مشابه همان تصویر قبلی است.

اچ تی سی

با این وجود چون هر دو تصویر توسط یک نفر منتشر شده نمی‌توان عکس جدید را به عنوان مهر تاییدی بر طراحی این گوشی دانست. همچنین، حتی اگر این دو تصویر از نسخه‌ی واقعی گوشی وان ام ۱۰ اچ‌تی‌سی منتشر شده باشد، ولی هنوز طراحی قسمت‌های کناری و پشت دستگاه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیشتر اچ‌تی‌سی تایید کرده بود که طراحی پرچمدار آتی این کمپانی الهام گرفته از گوشی وان ام ۹ و دستگاه‌های قبلی اچ‌‌تی‌سی خواهد بود و به همین دلیل می‌توان اهمیت جنبه‌ی طراحی وان ام ۱۰ را درک کرد. گفته می‌شود وان ام ۱۰ اچ‌تی‌سی به یک نمایشگر ۵.۲ اینچی (احتمالا AMOLED) با رزولوشن کواد اچ‌دی، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و دوربین ۱۲ مگاپیکسل مجهز شده است.

قرار است وان ام ۱۰ اچ‌تی‌سی ماه مارس رونمایی شده و از ماه می وارد بازار آمریکا شود. البته ممکن است این گوشی با نام تجاری متفاوتی در سراسر جهان عرضه شود.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 281 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:35

مایکت قصد دارد تا به عنوان عیدی کاربران خود و برای تشویق این افراد، با توجه به فعالیت روزانه جوایزی را در نظر بگیرد.

جایزه نفر اول: یک دستگاه PlayStation4 با یک دستگاه کواد کوپتر تیزپرواز

این جایزه بدون قرعه کشی و فقط بر اساس امتیازهای جمع شده، به نفر اول هدیه می‌شود. 

جایزه برنده قرعه کشی: ۶ ماه، ماهانه ۵۰۰ هزار تومان پول نقد، به یاد عیدی‌ها و پول توجیبی‌های قدیم

این جایزه با قرعه کشی بین همه‌ی کاربرها (به جز نفر اول)، به برنده هدیه می‌شود. شانس هر کاربر توی قرعه کشی، به اندازه‌ی همان امتیازهایی هست که توی جشنواره به دست آورده است.

در این جشنواره، امتیازها براساس فعالیت‌های روزانه در مایکت، مثل امتیاز به برنامه‌ها، کامنت دادن، خرید و ... به صورت دقیق و مشخص ثبت می‌شود و هر کاربر می‌تواند هر وقت که خواست، در پایین صفحه پروفایل، از امتیازها و کسانی که بیشترین امتیاز را دارند، باخبر شوند.

برای اطلاعات بیشتر و نحوه‌ی امتیازدهی به این لینک مراجعه کنید.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 273 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:35

اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی دو مهاجم در سن برناردینوی کالیفرنیا با حمله به یک ساختمان چندین نفر را مورد حمله قرار دادند. FBI با در اختیار داشتن آیفون 5c یکی از مهاجامان درصدد آن است تا با کسب اطلاعات بیشتر از این گوشی هوشمند، سرنخ‌های دیگری را نیز از مهاجمان به دست آورده و تحقیقات خود را به پیش ببرد. این نهاد امنیتی فشارهای مضاعفی را به اپل وارد می‌کند تا یک روزنه‌ی امنیتی را در iOS ایجاد کند و ازاین طری FBI قادر باشد تا اطلاعات مهاجم مورد نظر را از آیفون بیرون کشیده و تحقیقات خود را ادامه دهد.

درخواست دولتمردان آمریکا برای ایجاد یک Backdoor در iOS باعث شده تا بسیاری از فعالین در دره‌ی سیلیکون به این موضوع واکنش نشان دهند. ابتدا تیم کوک با انتشار نامه‌ای سرگشاده چنین درخواستی را به باد انتقاد گرفته است. تیم کوک به این موضوع اشاره کرده که این درخواست درصورت برآورده شدن تنها برای یکبار مورد استفاده نگرفته و در صورت بروز موارد مشابه، دوباره از سوی دولتمردان در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی همچنین به این موضوع اشاره کرده که لو رفتن این روزنه‌ی امنیتی که در اختیار دولتمردان است، امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد. وی تضمین‌های ارائه شده برای حفظ و نگهداری از این روزنه را کافی ندانسته و آن را غیرممکن خوانده است. تیم کوک به این موضوع اشاره کرده که دولت آمریکا درخواستی غیرعقلانی را مطرح کرده و از این کمپانی می‌خواهد تا امکان جاسوسی از کاربران خود را فراهم کند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل نیز به این موضوع واکنش نشان داده و از تیم کوک و نقطه نظر وی حمایت کرده است. یکی دیگر از افراد شناخته شده در دنیای فناوری که به حمایت از تیم کوک برخواسته و سیاست در پیش گرفته شده توسط دولتمردان آمریکایی را به باد انتقاد گرفته، حان مک آفی، یکی از کارشناسان و متخصصان دنیای امنیت است.

مک آفی که موسس و مدیرعامل کمپانی با نام خود است، مواضع و توانایی‌های دولتمردان آمریکا و نهادهای امنیتی این کشور را در مورد جنگ‌های سایبری بسیار ضعیف عنوان کرده است. وی با اشاره به حکم دادگاه در مورد درخواست از اپل برای قراردادن یک روزنه امنیتی، این موضوع را به خطر انداختن امنیتی ملی آمریکا عنوان کرده است. جان مک آفی مدعی شده که با استفاده از متخصصان امنیتی و هکرهای شناخته شده و کاربلدی که در اختیار دارد، می‌تواند آيفون اپل را در کمتر از سه هفته هک کند. وی این موضوع را طی یک پیشنهاد جدی به FBI ارائه کرده تا از این طریق فشارهای وارد شده به اپل برای قراردادن یک روزنه امنیتی در iOS متوقف شود. باید دید که FBI در پاسخ به این پیشنهاد چه خواهد گفت.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 239 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:29